Zašto se rade procjene vrijednosti nekog poduzeća? Razlozi mogu biti različiti, a neki od najčešćih su:
Prodaja tvrtke ili priprema za prodaju
Podjela među su/vlasnicima
Priprema za dokapitalizaciju
Procjena goodwila
Zalaganje udjela u tvrtki
Procjena vrijednosti poduzeća nije egzaktna brojka već ona predstavlja raspon vrijednosti određenog poduzeća. Razlog tome leži u činjenici da se procjena temelji osim na egzaktnim povijesnim podacima i na pretpostavkama budućeg poslovanja poduzeća. Čim je nešto pretpostavka, postoji određena razina nesigurnosti (rizika) pa je raspon vrijednosti puno prigodniji od iskaza egzaktne vrijednosti jednom brojkom.
Postoje brojne različite metode procjene, od kojih su najčešće:
Knjigovodstvena metoda
Metoda diskontiranog novčanog toka
Metoda multiplikatora
Kombinirana metoda
Svaka od ovih metoda ima još dosta izvedenica pa postoji uistinu puno načina za utvrđivanje vrijednosti nekog poduzeća. Izbor najprikladnije metode je ujedno i ključ za objektivnu procjenu vrijednosti.
Imajući na umu gore navedenu činjenicu da procjena vrijednosti poduzeća ne predstavlja egzaktnu brojku već raspon vrijednosti, Poslovni plan doo koristi kombinaciju gore navedenih metoda, te svojim klijentima daje objektivnu sliku vrijednosti baziranu na svim dostupnim podacima vezanim za predmetno poduzeće.